
I Piteå kommun kan alla hitta något
som gör livet trevligt.
I Piteå finns fina naturområden.
Här kan du bada, fiska, ströva och njuta av naturen.
I Piteå finns bibliotek där du kan låna böcker,
läsa tidningar och lyssna på musik.
Här finns fotbollsplaner, sporthallar, ridhus
och ishallar.
För dej som tycker om att simma finns
simhallar och utomhuspool.
Piteå har ett stort utbud av kulturprogram.
Du kan gå på teater och dansföreställningar.
Du kan lyssna på musik av olika slag och se film.
Här finns något för alla åldrar.
Piteå har parker där människor kan trivas
bland vackra blommor och träd.