Här hittar du Piteå kommuns e-tjänster och inloggningssida för Självservice för dig som är förtroendevald.
- I e-tjänsten Frånvaroanmälan politiska sammanträden kan alla ledamöter och ersättare i kommunens nämnder anmäla frånvaro till nämnder, utskott, Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige. Tjänsten kräver inloggning med mailadress och lösenord (samma som till mailen).
- Motion, Interpellation eller Fråga används för att skicka in motioner, interpellationer och frågor till Kommunfullmäktige. Tjänsten kräver inloggning med e-legitimation.
- I e-tjänst för Nominering till politiska uppdrag kan gruppledare och partiets kanslipersonal lämna nominering till uppdrag i kommunens nämnder och utskott, kommunala bolag, övriga kommunala instanser samt övriga externa instanser. Tjänsten kräver inloggning med e-legitimation.
- I Självservice rapporterar förtroendevalda in begäran om ersättning när de deltagit vid sammanträden eller förrättningar. Här har de även möjlighet att tex begära reseersättning och förlorad inkomst. I Piteå kommuns Bestämmelser om ersättning till förtroendevalda framgår vilken ersättning du som förtroendevald har möjlighet att begära.
- I e-tjänsten Förlorad inkomst, semesterförmån och pensionsförmån lämnar du eller din arbetsgivare uppgifter för att utbetalning av angiven ersättning ska kunna beviljas.
- Personligt utlägg, under Dokument finns blankett för att begära personliga utlägg tex kvitton för buss, taxi och parkering. Uppgifterna fylls i, blanketten lämnas tillsammans med kvitton till nämndens sekreterare för attest.
Klicka på länken nedan för att komma direkt till e-tjänsten.
Instruktioner för hur du använder e-tjänsterna finns under Dokument.