Elever med hörselnedsättning

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 (endast öppet för bokade besök under pandemin)

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Elever med hörselnedsättning

 
I Piteå finns klasser för elever med hörselskada.
Hörselklasser finns för elever
från och med förskoleklassen
till och med skolår 9.
 
Hörselklasserna finns i Öjebyn.
Klassrummen är särskilt anpassade
för elever med hörselskada.
 
Eleverna får undervisning i små grupper.
De undervisas i språket talad svenska.
Eleverna får också lära sig teckenspråk.
 
Kontakt
Har du frågor om hörselklass?
Vill du ansöka om plats?
Ta kontakt med rektor Linn Dalbäck.
Telefon 0911-69 61 83

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 14:33:20