Hörselskadade elever

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Hörselskadade elever

 
I Piteå finns klasser för elever med hörselskada.
Hörselklasser finns för elever
från och med förskoleklassen
till och med skolår 9.
 
Hörselklasserna finns i Öjebyn.
Klassrummen är särskilt anpassade
för elever med hörselskada.
 
Eleverna får undervisning i små grupper.
De undervisas i språket talad svenska.
Eleverna får också lära sig teckenspråk.
 
Elever från hela Norrbotten
får komma till hörselklasserna.
De flesta eleverna kommer från
Piteå, Luleå, Boden och Älvsbyn.

Kontakt

Har du frågor om hörselklass?
Vill du ansöka om plats?
Ta kontakt med rektor Linda Ström.
Telefon 0911-69 61 83

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 14:33:20