Sevärdheter

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

OBS: Öppnar för allmänheten 3 februari 2020.

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Sevärdheter

I Piteå finns det många olika saker att titta på.

Här finns många saker att se, vacker natur
med skog, älv och hav. 
 
På sommaren kan man åka turbåt
till öarna utanför Piteå.
 
I Piteå finns många konsthantverkare.
En del gör handgjorda glas,
en del gör tavlor av ull.
Det finns en butik som heter Rabarber
i centrum med många av deras saker.
 
Du kan besöka konsthantverkarna
och se på när de arbetar.
 
Piteå Turistcenter hjälper dig om du
vill veta mer om Piteå
Telefonnummer: 0911-933 90
 
Du kan också klicka på länken nedan och läsa mer 
om allt som finns att se i Piteå.

Länk

Sidan är inte lättläst.

 
Saker att se i Piteå

Sidan kontrollerad: 2017-06-30 09:21:07