Business Capacity Development

Business Capacity Development (BCD)

David Wellborg, affärsutvecklare
Telefon 070 - 680 60 79
E-post: 

Sara Holm, marknadsföring & kommunikation
Telefon 070 - 254 52 11
E-post 


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 (endast öppet för bokade besök under pandemin)

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål
  • Affärsutveckling med företag
    Affärsutveckling med företag  Foto: Shutterstock
  • Nätverksträff
    Nätverksträff  Foto: Shutterstock
  • Digitalisering
    Digitalisering  Foto: Shutterstock

Business Capacity Development

Business Capacity Development (BCD) är ett samverkansprojekt mellan 16 av regionens kommuner och Swedish Lapland Visitors Board. Projektets övergripande mål är att verka för en långsiktig hållbar tillväxt för besöksnäringens små och medelstora företag i regionen. Där ingår även att få fler företag att växa på prioriterade marknader med fler attraktiva och hållbara produkter samt öka kännedomen om destinationerna och öka distributionen av företagens produkter.

ASSL – Sälj via workshop

Digitala utbildningar

I denna webinarserie i fyra delar får du veta allt om hur du bör planera och förbereda dig inför vår egna digitala säljworkshop – Swedish Lapland Summit som vi planerar att genomföra i höst. Tipsen du får i denna webinarserie kan du även ha nytta av i framtida säljsituationer mot nationellt och internationellt återförsäljarled – Travel Trade.

Swedish Lapland Summit

Digitalt möte

Nu är det dags att anmäla ditt deltagande till första upplagan av Swedish Lapland Summit - en onlinebaserad B2B säljworkshop.

Utbildning - Digital kommunikation och marknadsföring

Digital utbildning inom marknadsföring

Digital marknadsföring är idag det absolut mest kostnadseffektiva sättet att nå ut till nya och befintliga gäster. Men för att lyckas behöver man kunskap, bland annat i att veta vem din gäst är, vart dom finns i det digitala bruset samt hur man skapar bra och säljande innehåll för att fånga deras intresse.

Summering av 2020

Sommarglada turister som äter smörgås

2019 passerade vi för första gången 3 miljoners gränsen i antal gästnätter i Swedish Lapland och 2020 såg att gå i samma spår. Istället tappade vi en miljon gästnätter och än idag kämpar näringen för sin överlevnad. Det betyder också att nära 2 miljarder försvunnit från det ekonomiska ekosystem som besöksnäringen i Swedish Lapland utgör.

Kostnadsfri utbildning: Teams och Excel

Dator med Microsoft Teams och Microsoft Excel´s logotyper

I samarbete med projektet Samling för jobb och framtid kan vi nu erbjuda dig inom besöksnäringen i Swedish Lapland en helt kostnadsfri utbildning i Excel och Teams.

Sidan kontrollerad: 2021-01-28 14:10:59