Böle Garveri & Sandlund/Hossain vinner Årets Hållbarhetspris

Publicerad 2021-02-11 11:21:00
Kategori Näringsliv
Anders Sandlund, Böle Garveri & Sandlund/Hossain, mottog Årets Hållberhetspris 2020.  Foto: Zandra Klasson

Böle Garveri & Sandlund/Hossain vinner Årets Hållbarhetspris

Böle Garveri & Sandlund/Hossain är vinnare av Årets Hållbarhetspris under Piteå Business Awards 2020. Nominerade var också Local Hero Piteå och Wibax Biofuels. Alla tre aktörer är inspirerande föredömen inom hållbarhet och bidrar konkret till en bättre värld, lokalt eller globalt.

Böle Garveri & Sandlund/Hossain tar dock hem priset med motiveringen:

"Böle Garveri & Sandlund/Hossain är vinnare av SunPines Hållbarhetspris 2020. Böle Garveri fokuserar på att skapa hållbara produkter med en naturlig process som nästan inte genererar några utsläpp till luft eller vatten. Sandlund/Hossain drivs med en vision om att visa att det är lönsamt att ta ansvar, på en plats där det behövs allra mest. Tillverkningen sker med stor kunskap, stolthet och omsorg om människorna de jobbar med och planeten vi bor på."

Priset delas ut av SunPine och jurygruppen består av:

• David Öquist, SunPine
  • Lina Hörnemalm, SunPine
  • Maria Edström, SunPine
  • Joakim Larsson, SunPine
  • Siv Edholm, SunPine

Följ kommande prisutdelningar live

Samtliga prisutdelningar livesänds enligt tidplanen nedan på Piteå Business Awards Facebook samt Piteå-Tidningen och Norrbottens Affärers hemsidor. Du har också möjlighet att se samtliga sändningar i efterhand. Dör hittar du också alla nominerade i samtliga kategorier.

Samtliga sändningar börjar kl 09.30.

• Tisdag 16 februari Årets Småföretagare
  • Torsdag 18 februari Årets Varumärke
  • Torsdag 23 februari Årets Företagare

Piteå Business Awards är en hyllning till hela Piteås näringsliv. För företagens drivkraft, insatser och engagemang. En salut för den kreativitet som finns i det lokala näringslivet, inte minst ett år som detta. Ett stort grattis till alla nominerade och tack för allt fantastiskt ni åstadkommit under 2020!

Ett stort tack riktar vi också till alla partners som är med och stöttar arrangemanget och gör det möjligt att genomföra årets Piteå Business Awards i det nya formatet.

Sidan kontrollerad: 2021-02-10 15:28:15