Näringslivsavdelningen flyttar in i Stadsporten

Nicklas Larsson och Jenni Lindberg på plats i Stadsporten
Nicklas Larsson och Jenni Lindberg på plats i Stadsporten  Foto: Sara Holm

Näringslivsavdelningen flyttar in i Stadsporten

Näringslivsavdelningen växer vilket medfört att teamet fått förstärkning av ytterligare fyra medarbetare under det gångna året. Uppdraget på avdelningen har också utökats, bland annat har projektet Gröna Näringar tillkommit under Näringslivsavdelningen och så även Varumärke.

På grund av denna expansion började avdelningen att se sig om efter nya lokaler och sedan 15 september huserar de i Stadsporten tillsammans med Samhällsbyggnadsförvaltningen.

– Vi ser tydliga fördelar med att sitta närmare våra kollegor på Samhällsbyggnadsförvaltningen, speciellt när det kommer till frågor som rör etablering, markfrågor & bygglov, näringslivsutveckling samt gemensamma projekt såsom inflyttarservice. Förhoppningen är att vi ska hitta fler samarbeten för att skapa så mycket företagsnytta som möjligt, säger Nicklas Larsson, Näringslivschef.

– I de nya lokalerna har vi dessutom möjlighet att optimera arbetet över förvaltningsgränserna, tillägger Nicklas.

Ny adress för Näringslivsavdelningen är därmed Stadsporten, Västergatan 10. Välkommen att kontakta oss!

Sidan kontrollerad: 2022-09-20 14:19:49