Piteås unga entreprenörer flyttar in i Gallerian

Publicerad 2020-10-26 08:26:51
Möt våra unga entreprenörer och passa på att shoppa dina julklappar

Piteås unga entreprenörer flyttar in i Gallerian

Lördagar och söndagar under november och december kommer alla UF-företag från Strömbackaskolan i Piteå att möta sina blivande kunder i MQ:s gamla lokaler i Gallerian Piteå.

OBS: Inställt på grund av nya skärpta råd för att minska smittspridningen av covid-19.

Entreprenörskap och att driva sin affärsidé på riktigt är en viktig del av elevernas utbildning, på Strömbackaskolan. De går ut från sin trygga närvaro och bygger broar med näringsliv, företag och kunder. Service och bemötande i verkliga situationer gör att eleverna växer och känner ett driv att förverkliga sina drömmar. Den lokala marknaden är viktig för att stötta ungdomarna. UF-företagen har tidigare år varit med på skyltsöndagen.

- I år har vi spridit ut det under en längre tid på grund av Coronaläget. Vi ser möjligheterna i stället för att ställa in, detta är så viktigt för våra unga entreprenörer, säger Linda Celander, lärare på Strömbackaskolan. Vi ser så fram emot detta och Gallerian Piteå kommer även att sälja gammalt julpynt i samma lokal, där vinsten går till ”VildaKidz”, så kom förbi, detta kan ni inte missa, säger Linda.

Eleverna är i full gång med produktion och planering och hoppas att det blir många som kommer förbi och samtalar och köper en julklapp eller sparar tid genom att köpa sitt julbak i år – med avstånd så klart!

Eleverna finns på plats lördagar kl 10-15 och söndagar kl 12-16 under november och december.

Sidan kontrollerad: 2020-10-26 08:27:56