Kommunhus/Stadshus

Öppettider på Stadshuset  Vardagar 8-17
Sommartid (15/5-1/9) Vardagar 8-16

Ställ en fråga Synpunkten Felanmälan

Nu sätts Öjebyns fortsatta utveckling i fokus

En utvecklingsstrategi ska bland annat innefatta skola, omsorg, infrastruktur, bostäder och den gamla kyrkstaden.

Arbetet med fördjupade översiktsplaner för utveckling av Piteås fem landsbygdscentra har pågått sedan 2016. Nu ska en liknande plan tas fram för Öjebyn, för att säkra stadsdelens framtid som "blandstad" där boende, handel och verksamheter kan blomma. Solanderskolans verksamhetsområde är ett prioriterat område.

Resultat dialog Rådhustorget 2021

Dialogen Rådhustorget 2021 genomfördes sommaren 2018.

När Piteå fyller 400 om tre år ska Rådhustorget vara en livfull och attraktiv mötesplats för Pitebor likväl som för besökare. Under sommaren 2018 genomfördes en dialog där över 400 personer tog chansen att tycka till om den fortsatta utvecklingen av vårt unika torg. Tack till dig som bidrog!

Grandagen – en folkfest för hela familjen

Rejne och Renèe – våra uppskattade Pitemaskotar bidrog till feststämningen under Grandagen.

Idag bjöd Grans naturbruksgymnasium in allmänheten till sitt traditionella öppna hus. Barnridning, hunduppvisning och en tur med traktor var några av de många aktiviteter som fanns med i programmet. Nytt för i år var möjligheten att prova på att köra travhäst och traktor i simulatorer – något som var mycket uppskattat av såväl barn som vuxna.

Händelserik näringslivsvecka i Piteå

Illustration

Trevlig arrangemang under andra hälften av denna vecka. Energiminister inviger, golftävling för företag och öppet bruk hos en av Piteås stora arbetsplatser.

Ta Steget Till Eget

Illustration

Ta chansen att delta i vår populära seminarieserie för blivande företagare. Totalt 8 träffar där vi jobbar med affärsidé, affärsplan, omvärldsanalys, marknadsföring, budget, bokföring och skatter bland mycket annat. Kostnadsfritt, men begränsat antal platser så anmäl dig redan idag!

Skolstart på Strömbacka

Skolstart för alla elever

Torsdag den 23 augusti är det skolstart och vi önskar alla välkomna till ett nytt läsår hos oss! Uppropstiderna för årskurs ett hittar du här, övriga elever startar skoldagen klockan 9.00 i de lokaler som är står uppskrivna på anslag som finns uppsatta på skolan den dagen.

Lyckad invigning av Öjebyns nya mötesplats - Öjatorget

Det var många människor på plats när Öjebyns torg invigdes

Invigningen av Öjebyns nya mötesplats, Öjatorget, blev ett välbesökt evenemang med musik, tävling, fika och godis. Under invigningen avslöjades även torgets namn, Öjatorget, som avgjorts i en namntävling.

Antagning till gymnasiet läsåret 18/19

Frågor om antagningen till gymnasiet

Här har vi samlat vanliga frågor och svar som rör gymnasieantagningen för läsåret 2018/19. Mer information kan du även hitta på www.mittgymnasieval.nu eller www.fyrkantensgymnasier.se Observera att ingenting händer i antagningsprocessen under sommaren.