Öppettider vardagar 8-17, sommartid (24/6-19/8) vardagar 8-16

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!

Solander Ring vinnare i arkitekttävlingen Europan

Solander Ring - det vinnande bidraget i arkitekttävlingen

Nu står det klart att Solander Ring är det vinnande förslag i den internationella arkitekttävlingen Europan 17 | Living cities. Den internationella jury som bedömt bidragen har också utsett ett andra pris och en hedersomnämnande. Nu ska förslagen bearbetas i en workshop för att se hur de kreativa bidragen kan användas i utvecklingen av Piteå.

Vi uppmärksammar Städarnas dag med extra fokus på städvänlighet

Städarnas dag har uppmärksammats i Sverige sedan 2016.

Idag, måndag 4 december, uppmärksammar vi Städarnas dag och uppmanar till städvänlighet. Det finns många sätt du kan underlätta för dina kollegor att städa de lokaler du arbetar i.

I helgen invigs åkbandet för barn på Lindbäcksstadion med adventsfirande och premiär i tävlingsbacken

Lördag 2 december invigs det efterlängtade åkbandet på Lindbäcksstadion

Lördag 2 december klockan 10 invigs det nya åkbandet i barnbacken på Lindbäcksstadion. En efterlängtad satsning för barn och familjer i Piteå. Anläggningen är julpyntad och besökarna bjuds på glögg och pepparkakor. Liftarna har öppet lördag och söndag klockan 10-16 och både familje- och tävlingsbacken är öppen.

Förbättrad årsprognos och redovisning av kvalitetsrapport Personal 2022/2023

Under Barn- och utbildningsnämndens sammanträde tog nämnden del av budgetuppföljningen som visar på en avvikelse om -10,6 miljoner till och med oktober. På helåret har prognosen förbättrats med 1,1 miljoner. Nämnden fick även ta del av en kvalitetsrapport för personal inom utbildningsförvaltningen.

Småföretagarbarometern på dagordningen när Näringslivsrådet träffades

Näringslivsrådet

Piteå näringslivsråd träffas fyra gånger varje år för att diskutera möjligheter och utmaningar för Piteås företagare. Näringslivsrådet består av representanter från kommunledningen och samtliga branschråd. På torsdag var det åter dags för ett möte där bland annat Småföretagarindex 2023 var en av frågorna på agendan.

Kvalitetsrapport visar på hög måluppfyllelse i skolan och ger riktning i det fortsatta utvecklingsarbetet

Skolans kvalitetsrapporter är viktiga underlag i utvecklingsarbetet.

Utbildningsförvaltningen tar årligen fram kvalitetsrapporter som en del i systematiska kvalitetsarbetet. Rapporten Barn och unga – vår framtid, visar att skolan har en hög måluppfyllelse kring de flesta av målen. Den identifierar också vilka behov som finns, inför läsåret 2023 och 2024 är framför allt studiero och närvaro utpekade utvecklingsområden.

God mat och glada barn är målet för dagen

Efter många år som kock inom äldreomsorgen fick Camilla en anställning på Christinaskolan – en skola där merparten av maten lagas från grunden i Piteå kommuns just nu modernaste och mest välplanerade kök.