Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Piteå kommun utökar sin samverkan med Luleå tekniska universitet - anställer professor för att utveckla vården för personer med demens

Publicerad 2022-06-23 09:35:00
Kategori Invånare, Omsorg och stöd
I samverkan: Gunilla Isaksson, Karin Zingmark, Magdalena Jonsson, Sven-Gösta Pettersson, Eva Börjesson Öman och Helena Stenberg.  Foto: Helene Markström

Skogsgården, Piteå kommuns nya särskilda boende för äldre, är tänkt att bli mer än ett särskilt boende för äldre. Ambitionen är att skapa ett kunskapscenter inom vård för personer med demens, utveckla arbetssätt och vidareutbilda personal inom området. I höst kommer Karin Zingmark, professor i omvårdnad vid Luleå tekniska universitet att bli en viktig del i det arbetet.

Sidan kontrollerad: 2022-06-21 17:09:20