”Ropen skalla- ett Piteå för alla”

Publicerad 2019-07-25 13:46:19
Kategori Invånare, Mångfald
  • I ett Piteå för alla är alla människor lika värda oavsett bakgrund, sexuell läggning eller handikapp.
    I ett Piteå för alla är alla människor lika värda oavsett bakgrund, sexuell läggning eller handikapp.  Foto: Jeanette Ögren Viklund
  • Ann Bergström är på besök i Piteå. Här med Brith Fäldt, som är politiker i Piteå.
    Ann Bergström är på besök i Piteå. Här med Brith Fäldt, som är politiker i Piteå.  Foto: Jeanette Ögren Viklund
  • Ett helt gäng från pappersbruket Smurfit Kappa var med i paraden.
    Ett helt gäng från pappersbruket Smurfit Kappa var med i paraden.  Foto: Jeanette Ögren Viklund
  • Med Pite älv pride hoppas man bidra till ett öppnare samhälle och främja utvecklingen för HBTQ-personer runt Piteå älv.
    Med Pite älv pride hoppas man bidra till ett öppnare samhälle och främja utvecklingen för HBTQ-personer runt Piteå älv.  Foto: Jeanette Ögren Viklund
  • Piteå präglas av en samhällsgemenskap med mångfald som grund - det är ett av Piteå kommuns tre högst prioriterade övergripande mål.
    Piteå präglas av en samhällsgemenskap med mångfald som grund - det är ett av Piteå kommuns tre högst prioriterade övergripande mål.  Foto: Jeanette Ögren Viklund

”Ropen skalla- ett Piteå för alla”

I ett varmt sommar Piteå bjöd RFSL Pite älvdal in till Prideparad. För RFSL i Piteå älvdal är alla människors lika värde i fokus och med Pite älv pride hoppas man bidra till ett öppnare samhälle och främja utvecklingen för HBTQ-personer runt Piteå älv. Under året har de besökt Arjeplog, Arvidsjaur, Älvsbyn och nu Piteå den 24-28 juli i samband med Piteå Dansar och Ler.

Sidan kontrollerad: 2019-07-25 13:46:22