Här finns information om du behöver stöd och hjälp kring elevdatorerna åk 7 - 9 i Piteå kommun
Skolans webbsida – IT i undervisningen
Som mentor bör du gå igenom och se till att dina elever hittar till skolans elevsupport på skolans webbsida (denna sida). Du bör även informera eleverna var skolans utbytesservice finns.
Om eleverna har datorproblem
Många datorproblem kan eleverna lösa själva, antingen via klasskamrater eller på egen hand genom skolans elevsupport på webben. Om eleverna har problem med datorn, så hänvisa dem dit. Kan de inte lösa problemen på egen hand, vänder de sig till utbytesservice på respektive skola för att få en servicedator.
Wi-Fi i klassrummet
Om det trådlösa nätverkets kapacitet påverkar undervisningen negativt, kan du be eleverna att starta om datorerna. Det kan hjälpa i vissa fall. Kvarstår problemet måste du som lärare göra en felanmälan till IT-avd.
Detta gör du genom att ringa 0911-69 60 06 eller via e-post till it-service@pitea.se. Försök att vara så precis som möjligt, så att IT:s tekniker lätt kan hitta platsen som behöver felsökas.
Lösenord
Du förväntas kunna återställa och hjälpa eleverna med att byta lösenord för inloggning till elevdatorn. Följ guiden på ’Min IT-arbetsplats’ som heter ’Lösenord’.