# 30 - Utvecklingsarbete Våld i nära relation: kartläggning, intervjuer och handlingsplan
Ett omfattande arbete gjordes i syfte att stärka arbetet med att motverka våld i nära relationer. I kartläggningen har ett 30-tal personer bidragit med erfarenheter och inspel. Kartläggningens resultat omsattes till en förnyad handlingsplan.
Kontaktperson: Tomas Backeström, avdelningschef IFO - Individ och familjeomsorgen
# 31 - Senovic, implementering och projektfas
Senovic är ett system för att digitalisera PPP, den dagliga planering som sker på våra särskilda boenden för äldre och på gruppbostäder för funktionsnedsatta. Systemet innebär att vi kan kvalitetssäkra att insatser utförs på samma sätt oberoende av vem som jobbar. Systemet ger också en spårbarhet i utförda insatser vilket underlättar uppföljning och utvärdering.
Kontaktperson: Anna Richardsson, processledare
# 32 - Kvalitetsträffar personlig assistans
Varje enhetschef inom personlig assistans har sin egen kvalitetsgrupp som träffas fyra gånger per år för att diskutera kvalitetsfaktorer för såväl brukare som medarbetare.
Kontaktperson: Leena Leijon, avdelningschef för personlig assistans
# 33 - Avdelningschef handleder enhetschefer
Avdelningschef handleder enhetscheferna 1-2 gånger per månad i syfte att stärka gruppdynamiken och att säkerställa den gemensamma målbilden.
Kontaktperson: Leena Leijon, avdelningschef för personlig assistans
# 34 - Digital introduktion
Introduktion för sommarvikarier och nyanställda har tidigare anordnats med fysiska träffar. Under 2020 skapades en digital introduktion via Infocaption för att underlätta introduktionen för nyanställda och vikarier. Med en digital introduktion får alla samma förkunskaper när de startar eller redan innan första dagen. De får tillgång till filmer, presentationer, samt skriftliga instruktioner som förklarar i detalj arbetsuppgifter med mera.
Kontaktperson: Marie Isaksson, chef bemanningsenheten
# 35 – Storytelling: Socialtjänstens kamp mot Covid-19
Socialtjänstens egen berättelse om hur hur vi arbetat med Covid-19 under mars-september 2020, vad vi gjorde och vad vi lärde oss av denna krissituation. Materialet är utgivet i tryckt form och utdelat till våra egna chefer och medarbetare samt till politiker, press och alla som velat ha foldern.
Kontaktperson: Fredrik Sjömark, socialchef
Socialtjänstens kamp mot Covid-19