Ärenden med Piteå kommun

Telefon 0911-69 79 00.
E-post 

Ärenden med bolagen

Ta kontakt med det kommunala bolag ditt ärende gäller. 


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

OBS: Öppnar för allmänheten 3 februari 2020.

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Företag och föreningar erbjuds förlängt anstånd med betalning av fakturor

Publicerad 2020-03-20 14:00:00
Kategori
Piteå kommun ger företag och föreningar förlängd betaltid av fakturor.
Piteå kommun ger företag och föreningar förlängd betaltid av fakturor.  Foto: Getty images

Företag och föreningar erbjuds förlängt anstånd med betalning av fakturor

Coronaviruset påverkar i stor utsträckning både företag och föreningar. Nu erbjuder Piteå kommunkoncern en tillfälligt utökad betalningstid för fakturor upp till 90 dagar för företag samt ekonomiska och ideella föreningar med säte i Sverige. Ambitionen är att underlätta i den svåra situation många företag och föreningar hamnat i som en följd av corona.

Piteå kommun har en bred näringslivsstruktur med många olika branscher. Det innebär att de utmaningar som företag och föreningar ställs inför kan skilja sig åt. Hur omfattande och på vilket sätt coronaviruset påverkar dem kan se väldigt olika ut.

De företag och föreningar i Piteå kommun som för tillfället har betalningssvårigheter till följd av coronaviruset erbjuds nu en möjlighet att ansöka om anstånd. Anståndet avser betalning av fakturor utställda av Piteå kommun och dess bolagskoncern. Kommunen och respektive bolag beslutar om anstånd var för sig.

För att underlätta den svåra situation som företag och föreningar befinner sig i har Piteå kommuns ledning beslutat att tillfälligt möjliggöra 90 dagars anstånd med betalning av fakturor. Det är 60 dagar längre betalningstid än ordinarie 30 dagar. Det innebär att utestående fakturor får utökat anstånd och kommande faktureringar uppdateras med de nya villkoren.

Beslutet gäller tills kommunledningen fattar annat beslut. 

Ansök om anstånd

Ansökningsblankett hittar du nedan. Gör så här:

  • Ladda ner blanketten
  • Öppna den med Adobe Acrobat
  • Fyll i blanketten
  • Skicka in till vald mottagare 

Observera: Skicka-funktionen i blanketten fungerar inte i webbläsaren, därför måste du ladda ner blanketten först.

Sidan kontrollerad: 2020-03-20 13:34:03