OBS: Öppnar för allmänheten 3 februari 2020.

Kulturupplevelser rakt in i hemmet

De digitala sändningarna sker via Kulturarenan som är en samlingsplats för kultur online .

Från och med idag sänder Acusticum hela vårens kulturprogram digitalt. Det enda som behövs för att kunna ”besöka” ett evenemang är en mobil, surfplatta eller dator och en bra uppkoppling. Vill man inte titta live så kan man kika på teatern, konserten eller vad det nu kan vara när det passar en själv bäst.

Våren är här - nu börjar sandupptagningen

Nu ska det blir snyggt igen på Piteås gator.

Det varma vädret gör att Teknik och gator har påbörjat arbetet med att sopa vägarna rena från sand. Först ut är gatorna i centrala stan. Därefter fortsätter arbetet med större vägar, gång och cykelvägar för att så småningom avslutas med mindre gator.

Onlinemässa om YH-utbildningar 2 april

Delta i onlinemässa om spännande yrkesutbilningar 2 april.

Den 2 april genomför Vuxenutbildningen en onlinemässa om yrkeshögskoleutbildningar (YH) som går att läsa från Piteå. Sammanlagt handlar det om ett 40-tal utbildningar med den gemensamma nämnaren att studietiden är kort och chanserna till jobb stora. Det är första gången som en liknande mässa anordnas online av Vuxenutbildningen, som nu hoppas att studiesugna pitebor fyller de 100 platserna.

Repris ändrar sina öppettider

Repris ändrar sina öppettider på grund av corona.

Nu ändrar Repris sina öppettider och upphör med hämtning och utkörning av varor som en följd av coronaviruset. Det gäller under perioden 30 mars till och med 30 april 2020.

Nya drop-in tider hos vuxenutbildningen

Nya drop-in tider hos studie- och yrkesvägledare.

Vuxenutbildningens studie-och yrkesvägledare ändrar sina drop-in tider på Stadsporten, Västergatan 10, från och med måndag 30 mars.

Isbanan vid Norrstrand öppen igen

Isbanan vid Norrstrand stänger för kontroll av iskvaliteten

Sol, plusgrader och regn har påverkat isen och av säkerhetsskäl stängdes isbanan under torsdagen för kontroll av iskvaliteten. Noggranna kontroller visa att isen är tjock och har god bärighet och banan kommer att vara öppen i helgen.

Biblioteken erbjuder både hemleverans och take-away

Bibblan Take-away för dig som tillhör riskgrupp

Coronaviruset utmanar hela samhället på ett sätt vi aldrig varit med om tidigare. Flera företag och olika typer av verksamheter kommer snabbt med nya servicelösningar. Biblioteken är inget undantag utan hakar på take-away-trenden. Beställningarna görs på det bibliotek där man vill hämta böckerna och och lämnas sedan ut vid entrén. Erbjudandet gäller i första hand de som tillhör någon av riskgrupperna och gäller till dess att coronakrisen är över.