Kommunhus/Stadshus

Ställ en fråga Synpunkten Felanmälan

Välkommen till Piteå Näringslivsgolf

Slag på Golfen

Fredag 6 september bjuder vi in till Piteå Näringslivsgolf, en golftävling för dig som företagare.

Antagning till gymnasiet läsåret 19/20

Frågor om antagningen till gymnasiet

Här finns vanliga frågor och svar som rör gymnasieantagningen för läsåret 2019/20. Mer information kan du även hitta på www.mittgymnasieval.nu eller www.fyrkantensgymnasier.se Observera att ingenting händer i antagningsprocessen under sommaren.

Antagning till gymnasiet läsåret 19/20

Frågor om antagningen till gymnasiet

Här har vi samlat vanliga frågor och svar som rör gymnasieantagningen för läsåret 2019/20. Mer information kan du även hitta på www.mittgymnasieval.nu eller www.fyrkantensgymnasier.se Observera att ingenting händer i antagningsprocessen under sommaren.

Emmy belönas med omvårdnadsstipendium

Emmy Holmgren (mitten), tillsammans med Lena Andersson (vänster) och Ewa Karlsson Sjölander (höger)

Emmy Holmgren fick idag ta emot omvårdnadsstipendiet vid Strömbackaskolans examen av Ewa Karlsson Sjölander, styrelseordförande vid Vård- och omsorgscollege och Lena Andersson, representant för Region Norrbotten. Stipendiet har sedan 2003 delats ut till en elev i årskurs tre vid omvårdnadsprogrammet av Piteå kommun och Region Norrbotten.

Indiansommar är årets tema på sommarblommorna

Varma färger i årets planteringar

För att få variation i stadsbilden byter vi tema på sommarblomsplanteringarna varje år. I år är temat Indiansommar. Vi associerar temat med varma höstfärger och har därför i huvudsak valt blommor i gult- orangea-rött. Vi kombinerar detta med vackra palettblad och vajande gräs. Vi jobbar nu intensivt med plantering och räknar med att alla fat skall vara på plats till midsommar.

Nationaldagsfirande lockade storpublik till Badhusparken

Många hade sökt sig till Badhusparken för Nationaldagsfirande i strålande sommarvärme.

Nationaldagsfirandet i Badhusparken lockade stor publik som njöt av sol och efterlängtad sommarvärme. Maria Strandberg var årets scenvärd och presenterade ett fullspäckat program. Publiken bjöds på musik i olika former, hedersutmärkelse till Piteå Summer Games och årets by, en ceremoni för nya svenskar och högtidstal av landshövdingen.

Årets handledare 2019

Lisa - årets handledare 2019

Vård och omsorgscollege Piteå utser Lisa Brettschneider Morén, som arbetar vid Piteå sjukhus till årets handledare 2019 i Piteå.

Socialtjänsten välkomnar IVO:s utredning

Orange platta.

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) gör nu en utredning av handläggningen av det familjehemsfall som media rapporterat om. IVO är den myndighet som har i uppdrag att svara för tillsyn av socialtjänstens verksamhet.