Upplev Pitea

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 (endast öppet för bokade besök under pandemin)

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Upplev Pitea

Piteå är mest känt för sina varma somrar.

Här finns hav, många fina badplatser och mycket sol.
Sommaren är ljus både dag och natt.
På somrarna kommer många turister till Piteå.
Du kan göra mycket i Piteå hela året
 
På vintern kan du åka skidor, skridskor och skoter.
Mitt i centrala Piteå finns det isbanor som är öppna
för alla då isen är bra.
Här kan du åka isbrytare.

I Piteå finns det mycket att se och göra!
 
Piteå Turistcenter hjälper dig gärna med frågor
om Piteå. Telefonnummer: 0911-933 90
 

Sidan kontrollerad: 2021-06-09 13:01:47