Förskola, skola och utbildning

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 (endast öppet för bokade besök under pandemin)

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Förskola, skola och utbildning

Skolorna i Piteå ska vara så bra
att folk väljer att flytta hit.

Våra förskolor och skolor 
erbjuder en bra utbildning.

I jämförelse med andra svenska kommuner
är vi ofta bland de 10 bästa. 

Det beror på att vi har
duktig och välutbildad personal.

Våra elever trivs och är trygga
i våra förskolor och skolor.

Det vet vi därför att vi frågar
både elever och föräldrar.

Vill du veta mer
ring Medborgarservice,
telefon 0911-69 60 00.

Sidan kontrollerad: 2021-03-05 15:28:35