Högskoleutbildning

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

OBS: Öppnar för allmänheten 3 februari 2020.

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Högskoleutbildning

I Piteå kan du läsa högskoleutbildning på två olika ställen.
Du kan läsa på Musikhögskolan och Studiecentrum

Musikhögskolan i Piteå

Musikhögskolan i Piteå är en del av LTU.
LTU betyder Luleå Tekniska Universitet.
På Musikhögskolan finns nästan 900 studenter
och 100 anställda.

På musikhögskolan finns många olika utbildningar.
Du kan till exempel läsa till
musiklärare, ljudingenjör, mediadesigner och upplevelseproducent.
 
För dig som vill läsa kortare kurser finns det också
mycket att välja bland.
 
Vill du läsa mer om Musikhögskolan?
Klicka på länken längst ner på sidan.
Du kan också ringa till Musikhögskolan.
Telefon: 0911 - 726 00

Service vid distansstudier

På Studiecentrum kan du läsa
högskoleutbildningar på distans.

På Studiecentrum kan du få hjälp
med den teknik som du behöver
för att läsa på distans.
 
Vill du läsa mer om service vid distansstudier?
Klicka på länken längst ner på sidan.
 
Du kan också ringa till Studiecentrum.
Telefon: 0911 - 69 60 00

Länk

Sidan är inte på lättläst.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 15:27:09