I Piteå kan du läsa högskoleutbildning på två olika ställen.
Du kan läsa på Musikhögskolan vid Luleå Tekniska Universitet och Studiecentrum
Musikhögskolan vid Luleå Tekniska Uniersitet
Musikhögskolan i Piteå är en del av LTU.
LTU betyder Luleå Tekniska Universitet.
På musikhögskolan finns många olika utbildningar.
Du kan till exempel läsa till
musiklärare eller ljudtekniker.
För dig som vill läsa kortare kurser finns det också
mycket att välja bland.
Vill du läsa mer om Musikhögskolan?
Klicka på länken längst ner på sidan.
Distansservice för studenter
På Studiecentrum och Studicum kan du läsa
högskoleutbildningar på distans.
På Studiecentrum och Studicum kan du få hjälp
med den teknik som du behöver
för att läsa på distans.
På Studiecentrum och Studicum kan du skriva
tentamen om du läser på distans.
Vill du läsa mer om distansservice?
Klicka på länken längst ner på sidan.
Du kan också ringa.
Telefon: 0911 - 69 60 00
Länk
Sidan är inte på lättläst.
Distansservice högre studier