Grundskolor

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

OBS: Öppnar för allmänheten 3 februari 2020.

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Grundskolor

Alla barn i åldern 7 till 16 år
måste gå i grundskolan.
Det kallas för skolplikt.
 
Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Barnet kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats. 
 
I Piteå kommun finns 26 grundskolor.
Det finns en skola i nästan varje by
eller kommundel.
 
Några skolor jobbar mycket med musik och dans.
Några skolor är mycket utomhus.
 
I Piteå kommun finns
tre friskolor.
Tolvmans friskola i Bergsviken
i Ur och Skur Forsen i Sikfors
Dalbackens friskola i Hemmingsmark.

Länkar

Sidorna är inte på lättläst. 

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 15:58:36