Förskoleklass

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Förskoleklass

Barn som är 6 år gamla
börjar i förskoleklassen.
Barnen är i förskoleklassen
fem timmar om dagen.
Förskoleklassen finns i skolans
lokaler.
Förskoleklassen är
obligatorisk.
Barnen har skolplikt.

Barnen kan ha grupparbeten
och olika aktiviteter
tillsammans med elever
i skolår 1, 2 eller 3.
Det kostar ingenting att gå i
förskoleklassen.
 
Före och efter förskoleklassen
kan barnet vara på fritidshem
om föräldrarna arbetar.
Det kostar pengar för ditt barn
att gå på fritidshem.

Sidan kontrollerad: 2021-03-05 16:32:04