Fritid och kultur i Piteå

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post 

Organisationsnummer 212000-2759

Kommunhus/Stadshus

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider på Stadshuset  Vardagar 8-17
Sommartid (15/5-1/9) Vardagar 8-16


 


Ställ en fråga Synpunkten Felanmälan
  • Fiskeplats Råbäcken
    Fiskeplats Råbäcken  Foto: Piteå kommun
  • Piteå dansar och ler
    Piteå dansar och ler  Foto: Piteå kommun
  • Båtar
    Båtar  Foto: Piteå kommun
  • Norrstrandspoolen
    Norrstrandspoolen  Foto: Piteå kommun

Fritid och kultur i Piteå

I Piteå kommun kan alla hitta något
som gör livet trevligt.
I Piteå finns fina naturområden.
Här kan du bada, fiska, ströva och njuta av naturen.
    
I Piteå finns bibliotek där du kan låna böcker,
läsa tidningar och lyssna på musik. 
Här finns fotbollsplaner, sporthallar, ridhus
och ishallar.
För dej som tycker om att simma finns
simhallar och utomhuspool.
 
Piteå har ett stort utbud av kulturprogram.
Du kan gå på teater och dansföreställningar.
Du kan lyssna på musik av olika slag och se film.
Här finns något för alla åldrar.
 
Piteå har parker där människor kan trivas
bland vackra blommor och träd.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 13:49:45