Föreningar i Piteå

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan
Idrottsförening
Idrottsförening  Foto: Piteå kommun

Föreningar i Piteå

I Piteå kommun finns mer än 300 föreningar, föreningarnas aktiviteter är viktiga för samhället

 
Föreningarna ordnar aktiviteter för sina medlemmar.
Det finns även föreningar som ordnar olika typer av kulturprogram.

Föreningsregister

I föreningsregistret kan du hitta alla föreningar i kommunen.
 
Föreningarna kan du söka på olika sätt.
Sök på föreningens namn eller på vad du vill göra
 
Länk till Föreningsregistret finns längst ner på sidan.

Bidrag till föreningar

Föreningar som ordnar aktiviteter för barn och unga kan söka bidrag.
Föreningar som äger sina hus, fotbollsplaner eller hockeybanor kan få bidrag för att sköta om dem.
 
 Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 11
 
Även kulturverksamheter kan få bidrag.
 
Vill du veta mer ring 0911 - 69 68 18

Lotterier

Föreningar som vill anordna lotterier måste ha tillstånd.
Tillstånd söker du på Kultur, park och fritidsförvaltningen.
 
Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 17

Länkar

Sidorna är inte på Lättläst.
 
Kommunens bidrag 
Hitta handikappföreningar

Föreningsregister  

Sidan kontrollerad: 2014-01-22 08:36:05