I Piteå kommun finns mer än 300 föreningar, föreningarnas aktiviteter är viktiga för samhället
Föreningarna ordnar aktiviteter för sina medlemmar.
Det finns även föreningar som ordnar olika typer av kulturprogram.
Föreningsregister
I föreningsregistret kan du hitta alla föreningar i kommunen.
Föreningarna kan du söka på olika sätt.
Sök på föreningens namn eller på vad du vill göra
Länk till Föreningsregistret finns längst ner på sidan.
Bidrag till föreningar
Föreningar som ordnar aktiviteter för barn och unga kan söka bidrag.
Föreningar som äger sina hus, fotbollsplaner eller hockeybanor kan få bidrag för att sköta om dem.
Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 11
Även kulturverksamheter kan få bidrag.
Vill du veta mer ring 0911 - 69 68 18
Lotterier
Föreningar som vill anordna lotterier måste ha tillstånd.
Tillstånd söker du på Kultur, park och fritidsförvaltningen.
Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 17
Länkar
Föreningsregister