Om turistcenter

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål
Turistcenter
Turistcenter  Foto: Logotyp

Om turistcenter

Piteå Turistcenter ligger mitt i Piteå.

Turistcenter finns mitt emot busstationen.
Det finns parkeringsplatser utanför huset.
Det är lätt att hitta hit!

Piteå Turistcenter ger dig information
om Piteå med omnejd.

Hos Piteå Turistcenter finns kartor, böcker,
broschyrer och en souvenirshop.
 
Turistcenter säljer biljetter till de flesta evenemang i Piteå.
Piteå Turistcenter är ett TICKETMASTER ombud.
 
Här får du tips om saker att se, var du kan bo,
ställen att äta på, bra badställen, fina fiskesjöar och mycket mer.

Piteå Turistcenter är en auktoriserad turistbyrå.
Välkommen in!
 
Vintertid 
Måndag till fredag 10.00 - 12.00 13.00 - 17.00
 
Sommartid  14 juni-15 augusti 2021
Måndag till fredag 10.00 - 17.00
Lördag 10.00 - 14.00
 
Adress:
Piteå Turistcenter
Bryggeriet
Bryggargatan 14
941 63 Piteå
0911-933 90

turistcenter@pitea.se

Sidan kontrollerad: 2021-06-09 13:28:07