Beslut i Samhällsbyggnadsnämnden om kyrkparkeringen – två timmars avgiftsfri parkering fortsätter att gälla

Publicerad 2024-02-21 15:14:56
Kategori Invånare, Parkering, Kommun och politik
Kyrkparkeringen får fortsatt två avgiftsfria timmars parkering. Det beslutades i Samhällsbyggnadsnämnden på onsdagen.  Foto: Emelie Nyberg

Förslaget att ta ut avgift från första timmen på kyrkparkeringen behandlades i Samhällsbyggnadsnämnden i januari månad. Nämnden beslutade att återremittera ärendet för att få mer underlag kring hur beslutet påverkar omkringliggande verksamheter och öppna upp för dialoger med näringslivet. Med avstamp utifrån ett välarbetat underlag från förvaltningen och en samlad bild av dialogen i olika forum tog Samhällsbyggnadsnämnden på onsdagen beslut om att två timmars avgiftsfri parkering fortsätter att gälla på kyrkparkeringen.

Sidan kontrollerad: 2024-02-21 15:14:56