Ina Järlesjö väljer cykeln av flera skäl

• Ina Järlesjö har cyklat till sitt jobb på Piteå kommun två vintrar i rad – och hon planerar att fortsätta.
    Ina Järlesjö har cyklat till sitt jobb på Piteå kommun två vintrar i rad – och hon planerar att fortsätta.  Foto: Sofie Lundmark
  • I cykelkorgen ryms allt Ina behöver ha med sig till jobbet. Den ör strategiskt placerad till vänster vilket innebär att bilarna inte kör lika nära.
    I cykelkorgen ryms allt Ina behöver ha med sig till jobbet. Den ör strategiskt placerad till vänster vilket innebär att bilarna inte kör lika nära.  Foto: Sofie Lundmark
  • Under riktigt kalla dagar använder Ina en ansiktsmask som skyddar näsa och mun. Masken rekommenderar hon till andra Piteåbor som vill börja vintercykla.
    Under riktigt kalla dagar använder Ina en ansiktsmask som skyddar näsa och mun. Masken rekommenderar hon till andra Piteåbor som vill börja vintercykla.  Foto: Sofie Lundmark
  • Inas cykel är utrustad med vinterdäck och lyse fram och bak.
    Inas cykel är utrustad med vinterdäck och lyse fram och bak.  Foto: Sofie Lundmark

Ina Järlesjö väljer cykeln av flera skäl

Varje arbetsdag i två års tid har Ina Järlesjö cyklat till och från sitt jobb på Piteå kommun. Hon började på prov för att snabbt upptäcka att det tog ungefär samma tid som att ta bilen. För att stå emot kylan har hon flera genomtänkta strategier, bland annat använder hon en ansiktsmask under riktigt kalla dagar.

Sidan kontrollerad: 2020-01-10 11:40:00