Elevens ekonomi

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Elevens ekonomi

Studiehjälp

Du som går i gymnasieskolan
får studiebidrag.
Du får bidraget utan att ansöka
när du börjar skolår 1.
Du kan ansöka om mer pengar
om din familj behöver ett extra tillägg.
 
Du kan få studiehjälp
till och med den termin
då du fyller 20 år.
När du fyllt 20 år
gäller regler för studiemedel.

Inackorderingstillägg

Om du kommer från en annan kommun
och måste hyra en bostad i Piteå
kan du söka inackorderingstillägg.
Du söker bidraget på hösten
när du börjar skolår 1.

Resor mellan bostad och skola

Du får bussbiljett för att åka
buss mellan bostad och skola
om vägen till skolan är längre än 6 kilometer.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 15:53:42