Vilken plats kan barnet få?

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Vilken plats kan barnet få?

När förälder arbetar eller studerar

Förälder kan välja plats i förskola
under den tid
förälder arbetar eller studerar.
Förälder betalar avgift.

När förälder arbetar på kvällar och nätter

med barn i åldern 1 till 12 år
 
Förälder som arbetar på kvällar,
nätter och helger kan få plats
på Ringgatan. 

När förälder är arbetslös

Barnet får plats i förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.
 

När förälder är ledig för vård av ett syskon 

med barn i åldern 1 till och med 2 år
 
Barnet får plats i förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.

Allmän förskola

Barn i åldern 3 till 5 år
får komma till allmän förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.
 
Allmän förskola är öppen
under skolans arbetsdagar.
Allmän förskola är stängd
under sommarlov, sportlov,
påsklov och jullov.
Plats i allmän förskola kostar ingenting. 
 

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 16:09:31