Vilken plats kan barnet få?

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 (endast öppet för bokade besök under pandemin)

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Vilken plats kan barnet få?

Förskolan är öppen 
barn barn i åldern 1 - 5 år.

När förälder arbetar eller studerar

Förälder kan välja plats i förskola
under den tid
förälder arbetar eller studerar.
Förälder betalar avgift.

När förälder arbetar på kvällar och nätter

Förälder som arbetar på kvällar,
nätter och helger kan få plats
 Rönnens förskola, Lillbrogatan 24, 941 33 Piteå.
Telefon: 0911-69 65 88.

När förälder är arbetslös

Barnet får plats i förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.
 

När förälder är ledig för vård av ett syskon 

 
Barnet får plats i förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.

Allmän förskola

Barn i åldern 3 till 5 år
får komma till allmän förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
 
Allmän förskola är öppen
under skoldagar. 
Allmän förskola är stängd
under sommarlov, sportlov,
påsklov och jullov.
Plats i allmän förskola kostar ingenting. 
 

Sidan kontrollerad: 2021-03-05 15:55:08