En skola för dig som tycker om musik och dans.
Från och med skolår 3 i grundskolan
till och med skolår 3 i gymnasieskolan
kan du spela ett instrument vid Musik och Dansskolan.
Du spelar under skoldagen på din skola
eller på Musik- och dansskolan efter skoldagens slut.
Elever kan hyra instrument
Du kan bara hyra instrument det första året.
Det kostar pengar att hyra instrument.
Efter första året måste du köpa ett eget instrument.
Dans
Skolan erbjuder även dans för elever
i åldern 9 till 19 år på kvällstid.
När eleverna är mellan 13 och 19 år
får de välja inriktning mot
jazzdans, fridans eller balett.
Vi har även en Danslinje
för elever mellan 9 och 19 år.
Eleverna får dansa balett, modern dans och jazz.
Förberedande Danslinjens är en bra förberedelse
för dig som har tänkt söka
till Svenska Balettskolan i årskurs 4.
Anmälan
Du anmäler dig till Musik och Dansskolan på hemsidan.
Musik och Dansskolans hemsida