Piteå kommuns vuxenutbildning

Kontakt

För information, vägledning och frågor om vad som krävs för att göra din ansökan, kontakta studie- och yrkesvägledare.

Besöksadress Stadsporten, Västergatan 10
Postadress Piteå kommun, Samhällsbyggnad, Box 37, 941 21 Piteå

Telefon 0911-69 60 00 (vx)
E-post 

Beställning betyg och kursintyg
E-tjänst Ansökan om utskrift av betyg och kursintyg

Boka tentamen (studerande högskola/yrkeshögskola)
E-post


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan
Skola för vuxna människor kallas vuxenutbildning.
Skola för vuxna människor kallas vuxenutbildning.  Foto: Hanna fors

Piteå kommuns vuxenutbildning

Skola för vuxna människor
kallas vuxenutbildning.

Vuxna i Piteå kan studera
på Studiecentrum.

Du kan studera
för att bli bättre på saker
som du lärde dig när du var yngre.
Du kan också lära dig helt nya saker.
Du kan läsa in
grundskola och gymnasium.
Här finns också kurser i svenska för invandrare.
Och särskola för vuxna.

Alla som har fyllt 20 år
kan söka till Vuxenutbildningen.
Det är gratis att
studera vid Vuxenutbildningen.
Men du måste betala för läroböcker.

Du kan ställa frågor
om vuxenutbildning 
till våra studie- och yrkesvägledare.
De finns på Stadsporten i Piteå.

Hos studie- och yrkesvägledarna får du hjälp
med flera saker.
Du får veta mer om
olika utbildningar och jobb.
Du får hjälp med att
planera hur och när du ska läsa.
Du får veta om
du kan få pengar medan du läser.
Du får veta vilka olika skolor som finns
och vad du kan läsa på de skolorna.
Du får hjälp med att ansöka till en skola.

Du måste boka tid
för att träffa studie- och yrkesvägledare..

För att boka tid
ring 0911-69 60 00
och tala om att
du vill boka tid.

Du kan också
skicka e-post till vuxenutbildningen@pitea.se

Du kan också
komma på drop-in tider.
Du hittar tiderna i kontaktmenyn.

Sidan kontrollerad: 2020-02-17 14:05:21