Framnäs folkhögskola

Kontakt

Framnäs Folkhögskola
Telefon 0911-23 11 00


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Framnäs folkhögskola

På Framnäs Folkhögskola finns många utbildningar.
Där finns en allmän linje, musiklinje och hjärnskadelinje.
På Framnäs kan du också utbilda dig till personlig assistent.
 
På allmän linje kan vuxna
läsa in grundskola och gymnasium.
 
På musiklinjen studerar du
klassisk musik, jazzmusik och popmusik.
Du utvecklas musikaliskt
efter dina egna förutsättningar.
Många läser också musiklinjen för att
kunna söka till Musikhögskolan.
 
På hjärnskadelinjen kan du gå
om du har fått en hjärnskada
efter en olycka eller sjukdom.

Ekonomi

Det är nästan gratis att studera på Framnäs Folkhögskola.
Du betalar för läroböcker och en serviceavgift.
Serviceavgiften är på 8 hundra kronor eller 1 tusen 50 kronor.

Boende

På Framnäs kan du bo på ett internat.
Att bo på internat betyder att du hyr ett rum på skolan.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 15:18:28