Kommunens bolag

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

OBS: Öppnar för allmänheten 3 februari 2020.

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Kommunens bolag

Piteå kommun har bolag som sköter några av kommunens verksamheter.
Bolagen är samlade i ett bolag som heter Piteå Kommunföretag AB (PIKAB)
Piteå Kommunföretag AB har totalt 6 helägda dotterbolag.
 
Det är Kommunfullmäktige som beslutar
vem som ska sitta i bolagens styrelser.
 
Piteå Kommunföretag AB har 6 bolag:
Sidorna är inte lättlästa. Externa sidor.

Piteå kommun äger och delar av:

 

Sidan kontrollerad: 2019-02-26 11:52:29