Arbeta i Piteå

Vuxenutbildningen

För information, vägledning och frågor om ansökan, boka tid på webbsidan Studie- och yrkesvägledning.

Telefon 0911-69 60 00 (vx)

E-post 

Besök

Adress Stadsporten, Västergatan 10, Piteå
Öppettider 09.00-16.00
Avvikande öppettider

Beställ betyg/intyg

Beställning av betyg och kursintyg sker via e-tjänst
Ansökan om utskrift av betyg och kursintyg - e-tjänst

Skicka post till Vuxenutbildningen

Postadress: Piteå kommun, Samhällsbyggnad, Box 37, 941 21 Piteå

 


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Arbeta i Piteå

I Piteå arbetar många med handel, turism och industri.
I Piteå finns 2 stora fabriker som tillverkar papper.
I Piteå finns också 2 av Sveriges största sågverk.
 
Många arbetar med bank- och kundtjänstverksamhet.
I dag arbetar 9 hundra människor i Piteå inom detta område.
 
Det finns 4 tusen 3 hundra företag i Piteå.
Piteå kommun är den största arbetsgivaren.
Där arbetar ungefär 4 tusen människor.
Andra stora arbetsplatser är landstinget,
Smurfit Kappa, SCA, ABB och Infjärdens värme.

För dig som inte har eller vill byta arbete

Arbetsförmedlingen förmedlar arbeten.
Där kan du få veta vilka lediga arbeten som finns.
Du kan också få veta vilka arbeten
som kommer att finnas i framtiden.
På arbetsförmedlingen kan du
samtala med en arbetsförmedlare
som kan hjälpa dig att hitta det arbete du söker

Du kan också kontakta kommunens studie- och yrkesvägledare.
De finns på Stadsporten, Västergatan 10.
Deras telefonnummer är 0911-69 60 00.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 14:00:47