Arbeta i Piteå

Kontakt

För information, vägledning och frågor om vad som krävs för att göra din ansökan, kontakta studie- och yrkesvägledare.

Besöksadress Stadsporten, Västergatan 10
Postadress Piteå kommun, Samhällsbyggnad, Box 37, 941 21 Piteå

Telefon 0911-69 60 00 (vx)
E-post 

Beställning betyg och kursintyg
E-tjänst Ansökan om utskrift av betyg och kursintyg

Boka tentamen (studerande högskola/yrkeshögskola)
E-post


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 9-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Arbeta i Piteå

I Piteå arbetar många med handel, turism och industri.
I Piteå finns 2 stora fabriker som tillverkar papper.
I Piteå finns också 2 av Sveriges största sågverk.
 
Många arbetar med bank- och kundtjänstverksamhet.
I dag arbetar 9 hundra människor i Piteå inom detta område.
 
Det finns 4 tusen 3 hundra företag i Piteå.
Piteå kommun är den största arbetsgivaren.
Där arbetar ungefär 4 tusen människor.
Andra stora arbetsplatser är landstinget,
Smurfit Kappa, SCA, ABB och Infjärdens värme.

För dig som inte har eller vill byta arbete

Arbetsförmedlingen förmedlar arbeten.
Där kan du få veta vilka lediga arbeten som finns.
Du kan också få veta vilka arbeten
som kommer att finnas i framtiden.
På arbetsförmedlingen kan du
samtala med en arbetsförmedlare
som kan hjälpa dig att hitta det arbete du söker

Du kan också kontakta kommunens studie- och yrkesvägledare.
De finns på Stadsporten, Västergatan 10.
Deras telefonnummer är 0911-69 60 00.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 14:00:47