Miljö inomhus

Kontakt hälsoskydd

Hälsoskydd - telefontid/tidsbokning

Telefon 0911- 69 70 30
Måndag-fredag 8.30-15.00, lunch 11.30 - 12.30

E-post 

Besöksadress Västergatan 10

Miljöinspektörer som jobbar med hälsoskydd gör en hel del platsbesök så boka tid om du vill vara säker på att träffa en miljöinspektör.


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (15/5-1/9) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål
Bra boendemiljö är viktig.
Bra boendemiljö är viktig.  Foto: Arkitekthuset Monarken

Miljö inomhus

Största delen av dygnet är vi inomhus.
 
Det är viktigt att luften inomhus är bra.
Den kan bli sämre av tobaksrök, radon och mögel.
Även kemikalier kan göra luften sämre.
 
En bra ventilation är också viktigt.
Tycker du att inomhusmiljön är dålig där du
bor kan du kontakta fastighetsägaren.

Sidan kontrollerad: 2017-06-07 13:49:09