Socialnämnd

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Socialnämnd

Socialnämnden ansvarar för
att människor som bor i Piteå,
får stöd och hjälp när de behöver det.
 
De människor som behöver pengar,
de som dricker för mycket alkohol.
De som har problem med sitt barn.
De som har ett svårt funktionshinder.
De som behöver hjälp för att de är gamla.
 
I socialnämnden finns 13 politiker.
De tar beslut om vad personalen ska göra.
Socialnämnden har möte en gång i månaden.
 
5 politiker träffas oftare.
De kallas arbetsutskott.
Arbetsutskottet tar beslut om hur personalen
ska hjälpa personer som behöver stöd.
 
Socialnämndens personal arbetar i socialtjänsten.
Personalen beslutar om vem som får stöd.
Personalen ger stöd, till exempel hemtjänst,
boende eller pengar.

Sidan kontrollerad: 2014-01-22 09:34:36