Socialnämnd

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 
Fax 0911-199 28
E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Kommunhus/Stadshus

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider på Stadshuset  Vardagar 8-17
Sommartid (15/5-1/9) Vardagar 8-16


 


Ställ en fråga Lämna synpunkt Felanmälan

Socialnämnd

Socialnämnden ansvarar för
att människor som bor i Piteå,
får stöd och hjälp när de behöver det.
 
De människor som behöver pengar,
de som dricker för mycket alkohol.
De som har problem med sitt barn.
De som har ett svårt funktionshinder.
De som behöver hjälp för att de är gamla.
 
I socialnämnden finns 13 politiker.
De tar beslut om vad personalen ska göra.
Socialnämnden har möte en gång i månaden.
 
5 politiker träffas oftare.
De kallas arbetsutskott.
Arbetsutskottet tar beslut om hur personalen
ska hjälpa personer som behöver stöd.
 
Socialnämndens personal arbetar i socialtjänsten.
Personalen beslutar om vem som får stöd.
Personalen ger stöd, till exempel hemtjänst,
boende eller pengar.

Ordförande

Socialnämndens ordförande heter Agnetha Eriksson

Telefon: 0911-69 65 59
Mobil: 070-309 65 59
E-post: Agnetha Eriksson

Sidan kontrollerad: 2014-01-22 09:34:36