Samhällsbyggnadsnämnd

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Samhällsbyggnadsnämnd

Samhällsbyggnadsnämnden ansvarar för
att människor som bor i Piteå
har det tryggt och trevligt
på sina bostadsområden,
att de har rena och fina
gator och parkeringar,
att bussar går
och att gatubelysningen fungerar.

Nämnden beslutar också om
bygglov och planering av staden
och ser till att vuxna
som söker arbete eller vill studera
får stöd och hjälp.

I samhällsbyggnadsnämnden finns 13 politiker.
De har möten en gång i månaden.

Ordförande

Nämndens ordförande heter Magnus Nyström.

Sidan kontrollerad: 2014-01-22 09:33:54